elskealgra.reismee.nl

Schotland 1e week

Donderdag 15 augustus 2019

De vlucht verliep prima, al had ik bij de gate wel wat stress omdat ze wilden dat ik mijn rugzak in mijn andere tas deed , die al helemaal volgepropt was dus dat past natuurlijk niet. Uiteindelijk te tassen toch apart meegenomen. Om 2 uur aangekomen op Edinburgh airport, Franscesca (Italië) was ook net aangekomen en we moesten nog even wachten op nog twee meisjes. In de tram naar het centrum was het uitzicht erg mooi, echt veel natuur voor zo'n grote stad. Om 7 uur kwamen we aan in het hostel en na het avondeten (kip met groenten en brownie als dessert) gingen we met de hele groep een berg in de stad op om het uitzicht te bekijken, was erg mooi! 

Vrijdag 16 augustus 2019

Vrijdagochtend hadden we eerst wat presentaties over het gastgezin en hoe je te gedragen, de standaard dingen. S'middags gingen we in groepjes door de stad op selfietour (ons groepje heeft gewonnen, de foto's volgen nog  ) we hadden nu als dessert cake, dat hebben ze hier blijkbaar bijna altijd als toetje. S'avonds de stad ingeweest met Pauline (Frans) en Andalena (Duits), het fringe festival was bezig dus er hing een gezellige sfeer in de stad en overal was muziek. 

Zaterdag 17 augustus 2019 

Vandaag het gastgezin ontmoeten, eindelijk! Mijn spullen moest weer de tas in maar als erop ging zitten kon de rits wel dicht. Hannah en Ruth haalden Vera en mij op van het hostel en onderweg naar Rosyth was het al erg gezellig in de auto. Vera (Zwitserland) woont bij Ruth Paton en ik bij Hannah Paton (Ruth en Hannah zijn zussen). Eerst 'Scotch pie' gehaald bij bakers en geluncht bij Ruth thuis. Toen gingen Hannah en ik boodschappen doen voor de rest van de week. Limonade noemen ze hier 'squash' (uitgesproken als skwosj). S'avonds 'fish and chips' gegeten met als dessert een wafel met ijs(het is wel heel apart om na het avondeten iets te eten als dessert wat je normaal bij de koffie zou hebben) . S'avonds mijn tas uitgepakt en Hannah uitgelegd hoe kaatsen werkt, dat was wel lastig  .


 Zondag naar Dunfermline geweest om de school te bekijken en de stad ingeweest. Het is een mooi stadje dat op de rand van een berg staat dus als je aan komt rijden kun je al over de stad kijken. De 'Glen' in geweest (een soort groot park) en in het 'Andrew Carnagie museum' geweest. En s'avonds kwam Kenneth (de broer van Ruth en Hannah) langs voor diner. 

Maandag naar Livingston voor een schooluniform, nu nog een das en blazer van de school en de outfit is compleet   Vandaag heb ik pancakes gemaakt en ze vonden het alle vier gelukkig erg lekker, daarna met Hannah nog even naar Limekilns geweest voor een mooi uitzicht en de ondergaande zon. 

Groetnis út Skotlân!




Reacties

Reacties

Aeltsje

Hoi Elske, wat leuk datst us op’e hichte hâldst fan dyn Skotske avontoeren!
Have fun!

Regina

Groenis fanôf Skylger!

Jaap en Geartsje

Wat leuk Elske om dy sa te folgjen!
Alles is ny foar dy en silst fêst wol wenne moatte.Mar hast al in protte freondinnen.Super

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active