elskealgra.reismee.nl

Schotland 2e & 3e week

Woensdag naar school voor een kennismakingsgesprek. Gesproken met Mr. MacLeod en de vakken gekozen en jeetje wat een grote school. Er zijn dus 3 wings, de A-wing, B-wing en C-wing en elke wing heeft 2 verdiepingen en een groundfloor. Woensdagavond naar de Mavericks geweest om te korfballen, was echt heel leuk! Er zitten veel studenten in het team dus dat is wel gezellig.

Vrijdag was de eerste schooldag, het is echt zo groot en druk, je kunt niet ineens stil gaan staan midden in de gang want dan loopt iedereen tegen je aan. School begint elke dag met 10 minuten registration class, best chill, heb je nog even tijd om wakker te worden en er wordt alleen gecheckt of je aanwezig bent. We moesten onze buspas regelen en Vera en ik zitten in de green passes bus, ik dacht dat er gewoon 1 schoolbus zou zijn maar toen we buiten kwamen stonden er 14 dubbeldekkers!! In het weekend was ik bij Vera en zondag zijn we naar de markt in Rosyth geweest en daarna naar de Dockyard gelopen, best een eind maar het was supermooi weer! Het was echt heel warm, terwijl ik alleen maar warme truien heb meegenomen..

Deze week de hele week naar school geweest, de maandag en dinsdag zijn langer dan woensdag, donderdag en vrijdag. Het zijn dan ook hele lange dagen, heb vaak dubbele uren. Het is best vermoeiend om de hele tijd Engels te praten, maar dat zal vast vanzelf wennen. Telkens uit school was ik wel echt kapot, op woensdag en donderdag korfballen is dan wel even leuk. Voor het korfballen moet ik wel naar Edinburgh, dus het is wel even een rit, maar dat is niet erg, het uitzicht is namelijk wel heel mooi.

Naar school gaan is wel een dingetje, heb de hele week nog geen 1 keer in de goede bus gezeten, oeps. Het probleem is dat er 5 bussen van Dunfermline High School langskomen, of misschien zelfs wel meer. Eerst was ik te vroeg dus zat ik in een normale bus die me wel even naar school wou brengen. Toen ik wat langer wachtte kwam er een ander iemand van mijn school ook bij die bushalte, maar die ging in een andere bus, voor de bruine passen, dus ik was weer verkeerd. De dag daarna zat ik weer in die bus en toen vertelde de buschauffeur dat ik verkeerd zat.. Toen ging ik naar de receptie want ik had nog nooit de groene passen bus langs zien komen, waar Vera ook in zat. Ze vertelden me dat ik gewoon net zolang moest wachten tot de groene passen bus langs kwam en dan daarin gaan zitten. Dus ik de volgende dag alle bussen langs laten gaan. De bruine passen bus stopte voor de andere scholier en ik stapte niet in en ineens komt de groene passen bus langs en de bruine bus staat er nog dus de groene rijdt gewoon door en de bruine ook... ja shit! Ik had alle bussen al langs laten gaan dus hoe moest ik nu op school komen?! Na 5 minuten zag ik een oranje passen bus aankomen dus daar ben ik snel ingestapt, toch wel fijn dat er dus 14 bussen zijn.. moeilijk om te missen. Heb wel besloten dat ik toch maar een fiets aan ga schaffen, er zijn geen fietspaden, maar dat stuk naar school is niet zo ver en dan hoef ik tenminste niet meer moeilijk te doen met die schoolbussen..

Gisteren naar de kickboks academy geweest om een afspraak te maken voor dinsdag, het is echt super dichtbij dus dat is top! Gisteravond movienight gehouden met Vera en vandaag even een rondje hardgelopen om te buurt de verkennen en vanmiddag ga ik naar Andalena in Kirkcaldy.


Groetnis Elske


Reacties

Reacties

Pietsje vd Molen

Veel plezier daar. Mijn nichtje is een jaar in Portugal geweest en kon daar ook korfballen

Rendert

Noflik hear sa’n soad bussen, kinne je ris ien, as tea, as mear.....misse

Geartsje Anema

Wat in gedoe mei al dy bussen siz!!Pfff....dat binne we hjir net went hé!
Wat fyn datsto der lekker kuorkebalje kinst!
Dikke tút fan ús

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active