elskealgra.reismee.nl

2 maanden

Morgen is het 2 maanden geleden dat ik hier kwam, tijd voor een update dus. Sinds het bussenincident ben ik inmiddels een echte globetrotter in de trein en dat gaat prima, al is Waverley station in Edinburgh wel erg groot. Er zijn hier echt superveel spinnen. Die zijn er in Nederland ook, maar hier is het net of zijn er hier meer, groter en zwarter. Ik vind er elke dag wel minstens 1, misschien dat ik na een jaar spinnenvangen het niet meer erg vind.

Het eerste weekend van september vierden we Vera haar verjaardag. Ze was die donderdag 16 geworden dus gingen we naar het Crazy golf park in Fife, erg leuk maar heb helaas verloren. Daarna over de Forth Road bridge gelopen, het was supermooi weer dus je kon een eind over het water kijken. Zondag met Hannah naar de kerk geweest, het is een hele kleine gemeenschap en er is een band die de muziek verzorgt. Na de dienst gingen Vera en ik Dunfermline in om te shoppen, er is best een groot winkelcentrum dus daar konden we ons de rest van de dag wel vermaken.

De week daarop ging ik naar de bios met een paar meiden van school, de Lion King. Die had ik al gezien maar het was een gezellige avond dus dat maakte niet uit. De dag daarna een fiets gekocht in Saline, we waren verdwaald in dat dorpje maar na een half uur rondrijden hadden we eindelijk het huis gevonden en het was een goede fiets dus die hebben we direct maar meegenomen. Het is een hele oude donkerrode fiets en in supergoeie conditie, hoewel de versnellingen het helaas niet doen. Ik vond het eerst niet heel erg, maar toen ik 2 weken later een berg op fietste was ik er toch wat minder blij mee. Dat was de eerste keer dat ik het fijn vond dat Nederland plat is, al was de terugweg wel heel chill. De volgende dag naar Inverkeithing geweest in het kerkje en de abbey, achter de kerk was een mooie bloementuin en het uitzicht was ook mooi. 'S avonds nog even langs Aberdour met Hannah om de zonsondergang te bekijken, helaas aan de verkeerde kant maar vanaf de klif zag het er alsnog mooi uit.

Op school heb ik allemaal presentaties en essays voor politics, het is best lastig maar wel heel interessant dus dat maakt het wel beter. Ik heb ook al een assignment voor Biologie gehad, helaas gefailed. Hannah kreeg zelfs een officiële brief van school dat ik het niet gehaald had. Ik had maar 14 van de 40 punten omdat ik niet specifiek genoeg was. Ohwja en ik had wat nederlandse termen opgeschreven want wist de engelse woorden ervoor niet maar dat keurde hij helaas ook niet goed, volgende keer beter.

Het weekend daarop met Vera naar Aberdour geweest, de vorige week was het zo mooi en het weer was nu zo goed dat we daar naar het strand zijn geweest. De dag daarna had ik mijn eerste korfbalwedstrijd met de Mavericks. Ik was geselecteerd voor het 1e! Superleuk, maar ik was dus ook superzenuwachtig. We hadden 2 wedstrijden, tegen Edinburgh University en St. Andrews. Beide wedstrijden gewonnen en zelfs 6 gescoord, dus die zenuwen waren nergens voor nodig.

De vrijdag daarna met Vera, Carla, Natascha en Andalena naar de Murray field Ice rink geweest. Er was disco ice skating en de andere exchange students waren er ook, dus erg gezellig! De dag erna naar Dunfermline en bij Natascha en Carla "Bohemian Rapsody" gekeken. Die zondag gespeeld met de Mavs2, 1 gewonnen en 1 verloren, was erg gezellig.

Woensdag 2 Oktober had ik een optreden met mijn koor van school in de Abbey van Dunfermline, het was de viering van het 200 jarige bestaan van iets. Het was een heel mooi gebouw en ons koor galmde door de kerk wat het geluid heel mooi maakte.

Ik heb nu 2 weken herfstvakantie, vorige week op vakantie geweest naar de Schotish Borders met Hannah, Ruth, Vera en Pedro (de parkiet van Ruth ging mee op vakantie. Ik dacht eerst dat het een grap was maar het was serieus, best apart en ik zal er verder niet op ingaan..). De Borders waren echt heel mooi, we waren in de middle of nowhere in een een bed&breakfast (greenhope guesthouse in Ellemford) met hele aardige mensen (Allison&Bill). Er was geen internet, alleen een prachtig uitzicht en spinnen. Ja jemig, die spinnen, het was net of werden ze elk uur groter. Vera en ik zijn midden in de nacht nog op jacht geweest om ze te vermoorden.. De rest van de vakantie was beter, we hebben veel wandelingen gemaakt. In St. Abbs over de kliffen gelopen, in Duns geweest voor koffie, een oude kerk bezocht in Longformacus, naar Melrose Abbey geweest en fish and chips gehad in Eyemouth. Hannah vertelde een paar weken geleden dat we op vakantie 'Fishtea' zouden hebben in Eyemouth, ik dacht echt dat dat supervies zou zijn, een soort thee met vissmaak. Want 'tea' betekent een kop thee, maar avondeten noemen ze hier blijkbaar ook tea (in plaats van dinner), dus Hannah bedoelde gewoon Fish and chips, gelukkig.

Woensdag naar North queensferry geweest met Andalena en Vera, het was niet supermooi weer dus gingen we maar naar sea world, met haaien dus dat was wel leuk. Donderdag op een boot naar het eiland Incholm gevaren, heel mooi eiland met ruïnes van een grote Abbey,en op de terugweg onder de drie bruggen door gevaren. Vrijdag een Italiaans avondje met een paar Exhcange students in Edinburgh. Zaterdag had ik een toernooi met de Mavericks in Glasgow. Het was een beginnerstoernooi dus het was meer voor de leuk. We hebben de cup gewonnen, een standbeeldje van een man op een paard met verkeerspionnen op hun hoofd, die echt in Glasgow te vinden is. Mensen zetten s'nachts altijd de verkeerspionnen erop en de laatste tijd stopt de politie gewoon om het eraf te halen want het wordt er toch weer op gezet en het ziet er echt grappig uit. Zondag weer naar Glasgow geweest om een dagje te shoppen met Andalena en Vera, er was een marktje en het was erg gezellig.

Nu ga ik weer verder met genieten van nog een weekje vakantie tot ik weer het uniform in moet.


Cheers en groeten út Skotlãn!

Elske



Reacties

Reacties

Jaap en Geartsje

Leuk om alles fan dy efkes te lêzen Elske.Do makkest der mar in moai ferslach fan!
Do kinst dy spinnen wol mei in miggemepper dea meppe fansels?
Bist mar drok mei alles!
Knap fan dy hjer!
Folle plesier mei al dyn freondinnen en Leafs fan ús!?

Rendert

?Moai ferhaal, allegear erfarings dy’t se dy nea wer ôfpakke kinne!???

Regina

Wat een avonturen! Wat heb je al veel gezien en gedaan in die 2 maanden. Super!!! Inderdaad nog maar even lekker genieten van nóg een week herfstvakantie. Heerlijk!

Nicky en Attie

Do hast it mar drok! Mar best nei’t sin gelokkich. ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active