elskealgra.reismee.nl

November

De afgelopen 2 weken gingen best wel snel, school is leuk en de vakken worden steeds leuker omdat ik er meer van begin te snappen. Ik had 1 november halloweenparty met de Mavericks, echt superleuk! Ik had op de helft van mijn gezicht een eng skelet gemaakt en de andere helft gewoon normaal. Ik moest namelijk naar Edinburgh dus eerst een half uur in de trein en dan nog met de bus dus ik zat mooi met mijn geschminkte kant naar het raam en de normale kant naar de mensen zodat het ''gewoon'' leek alsof ik er eventjes op uit ging. De volgende dag had ik een kickboks sparring course, heel anders dan thuis maar wel erg leuk dus als ik mijn sparringkit heb aangeschaft kan ik naar de extra trainingen. Die avond met Gemma, Vera en Rafael naar de bios geweest, ons plan was om te gaan bowlen maar uiteindelijk hadden we wel zin om te chillen dus zijn we naar Malificent 2 geweest. Die zondag had ik korfbal in Glasgow met Mavs 1 we moesten spelen tegen Mavs 2 en Strathclyde. Heel apart om tegen je eigen 2e te spelen voor een serieuze wedstrijd, maar was eigenlijk ook wel leuk.

Deze week ging het er heftig aan toe hier in Dunfermline... Er werd in 'Tim Hortons' legitimatie gevraagd voor warme chocolodemelk! 16 jaar of ouder, anders kreeg je het niet mee. Deze week hadden ze een actie van gratis small drinks. Het was daar dus echt superdruk! Natuurlijk heb ik daar ook 3 dagen achter elkaar mijn koffie gehaald ; )

De hele week was er elke avond vuurwerk en dinsdagavond ging het echt los. Was wel mooi want terwijl ik op mijn fietsje naar kickboksen ging was er overal vuurwerk, zorgde er wel voor dat ik te laat was, maarja. Blijkbaar vierden ze ''Guy Fawkes Night'' of ''Bonfire Night'' op 5 november. Als ik op internet kijk zijn er verschillende verhalen over waarom precies, maar ik heb een paar locals gevraagd en het komt er ongeveer op neer dat in de 17e eeuw iemand probeerde het parlement op te blazen en dat ze nu dus vieren dat hem dat mislukte dus vuurwerk. Tsja. Nu is het niet moeilijk om een goede reden voor vuurwerk te vinden (vooral niet als ik Hylke zou vragen) en deze zit ook in de categorie van "ja, waarom ook niet'', alleen maar leuk.

Vrijdagavond kwamen Vera, Natascha en Carla langs voor een filmavondje, gezellig. We hebben ''the other woman'' gekeken, echt een leuke film. Ik moet me een beetje inhouden om niet alle kerstfilms al te kijken, ik heb er al te veel gekeken voor de kerstsfeer maar ik moet natuurlijk ook wat overhouden voor als het daadwerkelijk kerst is. Zaterdag een dagje te shoppen met Vera in Livingston designeroutlet. Ik had echt een dikke winterjas nodig, ik dacht voordat ik hier kwam dat mijn gele winterjas wel genoeg zou zijn (want die is in Nederland meer dan genoeg) maar die heb ik sinds augustus al aan en heb het zo koud (echt om te verrekken) dus ik heb een superdikke lekker warme winterjas aangeschaft. Bijna de bus terug naar Dunfermline gemist, want ja, hier wéér een ander bussensysteem, het is ook altijd wat. Zondag naar Midhope Castle, Lallybroch geweest, echt zo mooi! Voor iedereen die 'Outlander' wel eens heeft gezien zal het zeker weten herkennen en het is in het echt precies zo als in de serie, echt mooi.

Vandaag de elfde van de elfde is het remembrance day voor de 1e wereldoorlog. 3rd period hadden we een ceremonie met doedelzak en al dus was best wel mooi. We dragen al een week de 'poppy' voor deze dag, een mooi symbool.

Dat was het dan weer even, zaterdag een hardloopwedstrijd in kerstmanpak dus zin in!

Cheers,

Elske

Reacties

Reacties

omke Jaap

hoi Elske,

het klinkt allemaal weer heel leuk wat je doet dus volop genieten. En bijzonder straks hardlopen in Kerstkleren het gaat vast niet om de snelheid.

Elske je doet het volop, maar geniet van alles en ik weer blij met jouw verhaal.

groetjes omke Jaap

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active