elskealgra.reismee.nl

Haggis, neeps and tatties

Hoi!

Hoog tijd voor een kleine update. Vandaag was ik op bezoek bij de familie Ross in Dunfermline, daar ben ik al een paar keer langs geweest sinds ik was uitgenodigd met Kerst op hun familiefeestje. Vanochtend met ze mee naar de kerk en daarna kwam iedereen voor een Haggislunch, die ze eens in de zoveel tijd houden. Er waren wel meer dan 40 mensen dus supergezellig. Ze hadden speciale Haggis van een van de top uit het noorden. Dus het moment van de waarheid... Ze zeiden dat als ik dit lekker vond, ik dan een oprechte Schot zou zijn (al had ik me daarvoor al bewezen toen ik vond dat de regen van vandaag wel meeviel). Echte haggis with neeps & tatties (haggis met knolraap en aardappelpuree), schotser kan het niet. Nu had ik al eens 'haggispie' geprobeerd uit Rosyth, maar dat was een beetje apart, en de haggispizza die ik bij korfbal geprobeerd had was ook niet zo'n succes, dus mijn verwachtingen waren niet erg hoog. Maar dit was oprecht goed! Ja nu begrijp ik wel waarom de Schotten er zo'n ding van maken, heb er direct ook maar IrnBru bij geprobeerd (het frisdrankje dat echt helemaal geprezen wordt hier) dit was ook goed. Kortom: een groot succes en volgens mij ben ik al helemaal ingeburgerd.

Wel één klein detail, zorg ervoor dat je niet kijkt naar een filmpje van hoe haggis gemaakt wordt vlak nadat je het gegeten hebt ('spreek uit ervaring') en ervoor al helemaal niet, dat maakt het toch wat minder smakelijk.

Cheers,

Elske





Reacties

Reacties

Nienkee

Heeeyy
Superstoer dat je dit probeert, lijkt me toch een dingetje?
Fijn dat je t zo naar je zin hebt!!
Xoxo

Mirjam

Hmmm, ik vind het top ! dat je dit gegeten, geprobeerd hebt...
Neeps and tatties lijkt me lekker.
Combinatie met de Irn-bru ? Whisky lijkt mij fijner dan.
Fijn dat je het naar je zin hebt - mensen, korfbal, regen... School zelf ook leuk ?
Enjoy your Stay !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active